Головна » Статті » Для учнів

Відсоткові розрахунки.

Відсотки

Відсотком називають соту частину величини.

Щоб виразити число у відсотках, потрібно його поділити на 0,01 (або помножити на 100).
Наприклад:   0,24 = (0,24 : 0,01) % = 24 %   (або   0,24  = (0,24 · 100) % = 24 %).
 
Щоб виразити відсотки дробом, потрібно кількість відсотків помножити на 0,01 (або поділити на 100).
Наприклад:   15,6 % = 15,6 · 0,01 = 0,156  (або   15,6 % = 15,6 : 100 = 0,156)
 
Основні задачі на відсотки
 
1) Знаходження відсотків від числа
Щоб знайти p % від числа b потрібно:
 
  • виразити p % дробом;
  • помножити число b на отриманий дріб.
 
Наприклад:   Знайти 20 % від 35.
Розв’язання.         20 % = 0,2;
                              35 · 0,2 = 7.
 
2) Знаходження числа за значенням його відсотків
Якщо p % від деякого числа  становить b, то щоб знайти це число, потрібно:
 
  • виразити p % дробом;
  • поділити число b на отриманий дріб.
 
Наприклад:   У класі троє учнів відсутні, що становить 10 % усіх учнів класу. Скільки учнів у класі?
Розв’язання.         10 % = 0,1;
                               3 : 0,1 = 30 (учнів)
3) Знаходження відсоткового відношення двох чисел.
 
Щоб знайти скільки відсотків становить число c від числа b, потрібно відношення цих чисел помножити на 100 і до результату дописати знак відсотка.
Наприклад:   У класі 12 дівчат і 20 хлопців. Який відсоток становить кількість дівчат від кількості хлопців?
Розв’язання.         (12 : 20) · 100 = 60 (%).
 
4) Знаходження зміни величини у відсотках
Щоб дізнатися, на скільки відсотків збільшилась або зменшилась величина, потрібно обчислити:
 
  • на скільки одиниць збільшилась або зменшилась величина (знайти різницю);
  • скільки відсотків становить одержана різниця від початкового значення величини.
 
Наприклад:   Під час обробки деталі її маса зменшилася з 270 до 216 г. На скільки відсотків зменшилася маса деталі?
Розв’язання.         270 – 216 = 54 (г);
                             (54 : 270) · 100 = 20 (%).
Зверніть увагу!
Поширена помилка – збільшення числа на p відсотків розуміють як збільшення на p. Але ж якщо число b, збільшили, наприклад, на 30 %, то це означає, що воно збільшилося у 1,3 раза (b + 0,3b = 1,3b).
Відсоткові зміни можна подати у формі збільшення чи зменшення у певну кількість разів:
 
  • збільшення на 100 % означає збільшення у 2 рази;
  • збільшення на 200 % означає збільшення у 3 рази;
  • збільшення на 500 % означає збільшення у 6 разів;
  • збільшення на 50 % означає збільшення у 1,5 раза;
  • зменшення на 50 % означає зменшення у 2 рази;
  • зменшення на 100 % означає обнуління початкового значення.

Джерело: http://kvadratyk.blogspot.com/p/blog-page_9.html

 

Категорія: Для учнів | Додав: lyusinka (2017-01-05)
Переглядів: 1401 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar